本文へ
ここから本文です

Teaching Writing in Context コンテクストの中でのライティング指導(1/8開催)

ポスター

文レベルの小さな単位から段落、文章へと積み上げていく旧式の指導では、ライティング能力の養成は困難です。本セミナーでは、ライティング課題の設定を中心に効果的な指導方法を検討します。

Writing is challenging both for the teacher and students. One of the major reasons is that, in many classrooms, we still follow the 1960s, building-block view of writing instruction that starts with the sentence and gradually build up to the paragraph and then to the larger discourse. Writing is not just the sum of its parts; it is an act of meaning making that takes place in a social context and it needs to be conceptualized and treated as such.

In this lecture, an expert writing teacher-researcher of writing will discuss how to teach and assess writing as a meaning act of communication by focusing on the construction of the writing prompt.

日時:2019年1月8日(火)17:00-18:30 (受付 16:30-)

会場:東北大学川内北キャンパス 講義棟A棟 A202

講演者:Paul Kei Matsuda教授 (アリゾナ州立大学)

問い合わせ先

高度教養教育・学生支援機構 言語・文化教育センター
菅谷奈津恵
E-mail:sugaya*m.tohoku.ac.jp(*を@に置き換えてください)

このページの先頭へ